11/12 2009

Snart jul!
Men först är det min födelsedag den 14 :) och sen efter jul kommer ju nyår!
vilket jag iår kommer att fira i brösarp/ravlunda hos Paulina :D

Förtillfället titta jag på Idol finalen vet inte vem som kommer vinna, Erik är sjukt grymm men Calle kommer ju från kristianstad! och han är ju också grymm på den han gör :)

Skolan idag gick super hade bara en lektion Ridning och det var dags för Hoppning! jag skulle enegtligen haft Cassy men han hade gått ganska mkt med 3.orna så jag fick Amanda ist hon hade knappt gått och var över laddad :D! den är en ganska liten häst och super trevlig! kemin stämmer super bra mellan oss :)
vi började med att hoppa på volt i både trav och galopp.. svårigheten är ju att hålla rytmen vilket gick mkt bra!
Sen hade vi en linje med 3 små hinder ca 16m mellan varje, vilket är 4 normala galoppsprång.
när vi hade gjort det så skulle vi lägga i ett extra,, även det gick bra eftersom hindrena inte var så höga så var det inget jätte problem. :D
det som var mest "problem" var nog när vi skulle gå på 4 normala och sen svänga ut och gå på 5 till ett annat litet hinder och sen passerade vi kortsidan och sen in i linjen och då skulle det vara 5 mellan varje :) men efter något försök gick ven det :)

Dressyrträningen med Madenta gick Kalasbra! knns super inför uppridningen imorgon!
ska ha intervju kl 11 och sen ska jag rida kl 12.
är lite nervös faktiskt men får göra det bästa av sitvationen. 

Munsboro Amanda :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0