4 december!

Idag var det planerat hoppning i skolan,,
 men det blev ändrade planer då vi skulle rida för MiQe Olsson ist :D
 han är super duktig på att lära ut och självklart rida hästarna själv också :P
han är utbildad LA domare och har bra resultat upptill s:t Georige.
 
Han höll i våra lektioner förra terminen,
men sen startade han en ny utbildning på skolan så han kunde inte ha oss längre :(
men idag fick vi chansen att rida för honom igen! :)
Jag hade Cassy (ganska trevlig häst så länge det bara är dressyr "kan bli lite bockig i hoppningen")
jag tyckte att dte gick bra och MiQe var nöjd,,
men just en sak sa han som jag verkligen ska ta till mig och ändra på är att:
 flytta in foten lite mer på stigbyglen (jag har den på tån och ban "ska" ju ha den på bredaste delen på foten.
på så sätt får man bättre läge och har lättare för att sitta rätt upp "
jag blir gärna lite hängande med axlarna".
det som fick mig att "vakna" vara när han sa till mig
"sumpa inte din framtid p,g,a denna lilla saken (sitta rätt)..
du har begåvningen och alla möjligheter i världen..
hitta bara en häst med kvalitén för GP så kommer det gå hela vägen!)

och självklart är det ju min stora dröm..
och då får jag nog börja bättra på hållningen :P... rak i ryggen och "upp" med hakan..

Alltid lika trevligt att få bra kretik man växer som människa och man tar till sig detaljerna även om det är grunder.. men jag behöver bli påmind om mina svagheter!

När jag kom hem red jag madenta vilket gick super (kanske beror på att självförtroendet är på topp)..!
Kvällens träninge och också bra tess går bättre och bättre,, :)

Imorgon är det Lucia/jul-firande på älleköpinge
 det börjar 16:00 och alla är välkomna!! 

Mina två älsklingar <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

tror du på det själv? hahaha

2009-12-07 @ 17:50:56
Postat av: evelina

SVAR:

Det hade varit mkt trevligare om du hade vågat skriva ditt namn...

jag vet vad jag kan och var gränserna går..

2009-12-07 @ 21:24:40
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0