shopping i kylan!

Dagen har man spenderat i Malmö! på Entré närmre bestämt :) behövde lite kläder m,m
Fixa kläder inför nyår mkt mer än så blev det inte. hade velat hitta ett par stövlar men nej det blev inte så.. alla man hittar är stora i skaftet.. vilket jag hatar.. hur är ni vill ni ha det tajt eller lite med "löst" hihi!
när vi kom hem vid 7 tiden så lig dimman tjock och mätaren stod på -16! fy fan..! så snabbt fixa stallet och in med hästarna. de var helt vit/gråa i pälsen av frost.. stackare! så de fick lite extra hö och mkt halm att sova på!.

vi gick in till ilona och hämtade täcke till lille nisse :) det ska ju komma mer snö säger de och vi vill ju inte ha blöta och kalla hästar.
Jag och mamma åkte inom hööks när vi var i malmö vi skulle hitta ngt täcke till Hoppsan! minsta var 85cm men det blir för stort! först tänkte jag ta ett HUNDtäcke i 75cm men det fick bli ett vanligt ländtäcke till ponny och sen får vi göra om lite så det kan passa .. hihi! inte lätt med små ponyer. men jag vill inte att hon ska gå och vara blöt när det är flera minus ute.



Kommentarer
Postat av: catta

hej evve! kan tala om för dig att min häst fick kolik i den kylan, var i stallet halv tolv på dagen till halv tio, hade ingen känsel sen trodde verkligen inte att man kunde frysa så mycket men tydligen kram

2009-12-23 @ 08:16:01
Postat av: Evelina wahlström

Svar:

Okej. inte bra.. hoppas den mår bättre

våra vekar ha klarat kylan bra.

2009-12-23 @ 11:54:28
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0