Julkänsla?!...nej

imorgon är det 1 December.. helt sjukt var har detta året tagit vägen ?!

 I januari började allt super bra! Jag och Snoddas trimmade inför kval till nationell dressyr.
och D-ponnyn Fredriksbergs X som jag utbildade gick lite pay & jump.
v13-15 åkte jag till Niklas Arvidsson och praktiserade. :D
när jag kom hem hämtade vi Madenta :D.. och Fredriksbergs X fick åka hem igen :/
Snoddas var lite lättare skadad men skrittades.
allt rullade på och madenta gick bättre och bättre men
tyvärr var snoddas med om en olycka .
(kom ut från hagen och sparkade mot en bil och vred hasen så allt brosket gick sönder :'( ) han opererades på Helsingborg och det gick bra men när vi tog bandaget ngon vecka senare svullnade han upp igen så tillbaka till helsingborg och de såg att det inte fanns något att göra .. :'( R.I.P älskade vän <3

strax efter att snoddas gick bort fick jag låna Matilda stigssons D-ponny Olliver :D
under hela sommaren tränade vi..
 madenta gick lite Pay &jump med bra resultat :D men fick en liten vila under sen sommaren.
olliver tävlades och vår 2.a tävling vann vi :D LC hoppning <3 vi gick även dressyr med bra resultat.
 det bästämdes att vi skulle vara med i dressyrlaget div 2.
Fredagen innan första omgången till allsvenskan hände det värsta i mitt liv :'( på något sätt kom olliver runt i transporten.. ingen vet vad som har hänt eller hur?! men när vi skulle lasta ut hittade jag honom där inne livlös! :'(
De andra i laget åkte och de blev 3.a :) grattis!
på tävlingen bestämde v att jag skulle låna emilias C-ponny till andra omgången :) Pom-Pom!
sagt och gjort!
vi var med på KRK andra omg i allsv förklassen vann vi :D LB:1 och sen hade vi 66% i LC:2 laget slutade totalt 3.a i gruppen (2st till final.)
strax efter allsv fick jag hem Out of touch! "tess" <3
och på den vägen är det..
Madenta går bättre och bättre och den 12/12 ska vi rid upp inför TALANG SKÅNE!

detta var en kort sumering av året.
extremt händelse rikt men trots alla motgångar så har jag ändå haft det bra
 alla vänner har varit helt fantastiska :D TACK! ska ni ha! <33

Här kommer en rad av bilder på de fantastiska hästarna jag har ridit under året.
 Självklart kommer jag fortsätta att rida madenta och tess :P

Virdarnas Snoddas R.I.P <3



Fredriksbergs X 



Madenta <3



Olliver R.I.P <3



Backaholms Pom-Pom! :D



Out of touch "tess" <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0