Fredag!

Dagen har rullat på i en väldans fart.
började så klart med praktik, jag och Sandra var själva på gården så ulrica och håkan skulle iväg.
började med att fixa stallet hemma och sen efter lite fika så släppte vi det lilla tyska stoet i ridhuset, hon busade en del :P sen skrittade vi Wesslan och Ocki (jag tog Wesslan) skrittade i ca 15min som ulrica hade sagt.
när vi var klara så upptälte vi att XL stod i Tures hage.. opps!
in med Wesslan och Ocki sen fick vi ta in XL och Ture då de hade rivit ner staketet mllan deras hagar och vi hittade inte var man stängde strömmen + att de var ändå dags att gå in.
när de hade kommit in så fixade vi lite annat och sen skulle resten in. när vi var klara där så åkte vi till et andra stallet och fixade lite och tog in och matade hästarna sen slutade vi :).
en lugn men ändå händelserik dag.

vid 5 åkte vi till Älleköpinge och tränade Dressyr med Tess vilket gick väldigt bra :):)
sen longerade jag Madenta och hon var även mycket fin,, sen fixade jag stallet och sen beslöt jag att lille hoppsan skulle få röra sig lite :)
tog longerlinan och fick ut och hämtade henne,, gick till banan och byggde upp ett litet hinder,, det slutade med att hon flög över 50cm!
duktiga shettis! det var typ första gången hon hoppade och verkade gilla det.. så väll se om man kan löshoppa henne till sommaren.. idag blev det ju inte så seriös då jag fick springa framför osv. 

här är ett filmklipp när lille hoppsan hoppar! enjoy!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0