Måndag v15

Vecka 2 på praktiken har börjat :)
Ulrica var inte där då hon skulle till vetrinären med en av unghästarna. så jag och Sandra fick ta det själva... men Håkan fixade det stora stallet :)
började med att mocka och sen skulle vi hjälpa ägaren till stallet ut med hennes barnbarns hästar (de var lite starka och hade brått ut så hon orkade inte hålla dem.. men vi fixade det :P)
när vi skulle återgå till mockningen såg jag att staketet mellan hästarna var nere.. shit!
den ena fuxen hade gått in till en annan.... så vi fick försöka fixa det och sen skulle vi försöka få tag i Håkan men ingen av oss hade numret,,, vi fixade staketet så de stod upp iaf sen åkte vi till det andra stallet och fixade stolpar och sen tillbaka och fixade staketet... gud va vi är duktiga!
åter gick till mockningen och när stallet var klart så skulle 2 hästar longeras. tog vars en..!
sen hade vi inte mer att göra så vi putsade av lite, sen var arbetsdagen slut och vi släppte in hästarna :)

väl hemma så red jag tess och sen tog jag en promenad med lille hoppsan..eller först fick vi borsta bort massor av vinterpälsen!
Madenta fick vila idag men även hon fick bort en del av vinterpälsen!

Hihi! om man har en liten busig shettis som inte vill stå stil när man borstar så istället för att gå in så ställer man sig över! fungerar super! aja alla har väll inte så här små ponnysar!


ute på liten promenad! lille Hoppsan har fått fina fältor då hon blir riktigt varm under manen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0