Vecka 2 av praktiken är avklarad!

kan börja med att be om ursäkt för den urdålig uppdateringen!!!

Denna veckan har praktiken mest beståt av "ponnyskola" eller ridläger för nybörjare. 2st grupper med 7 elever/grupp. första gruppen är 10-12 och sen andra 13-15. även denna veckan har har hjälp Catta (ridläraren) ganska mycket.
idag hade jag båda grupperna helt själv.(Catta är på Öland med familj). var allt lite nervös innan då man inte vill göra bort sig och sen är det ju ett stort ansvar även om föräldrarna är där med barnen så ska ju jag lära dem ngt osv..
grupp 1 hade lite "Hopptävling" gick väldigt bra och barnen var nöjda och glada!
grupp 2 red ut barbacka i skogen.. inte så avancerat men de tyckte det var roligt iaf! bara 2 st som trillade av! balansen är ju lite si och så..! men de måste ju öva upp den för att få ngn.
Det har varit väldigt nyttigt för mig att ha lektioner då jag lär mig få ut min kunskap osv.. och övar upp tålamodet med alla barn!!!

i veckan har jag även träffat min gamla simlärare som jag hade på sommar simskolan!! hon hade 2 av sina barn på ponnyskolan...kännde igen henne redan i måndags men man ser ju så mkt folk på ridskolan.. men på tisdagen så berättade hon att hon hade haft mig när jag var mindre och då kom jag på vrf jag kände igen henne!

annars har veckan rullat på "som vanligt" i onsdags så tittade man på hoppträningarna för Chanette Bellander.
jag pratade även med de som ska vara med i ponny allsv berättade hur vi skulle göra med anmälan osv..! får väll se om man deltar beror ju på om man har Tess eller inte.


imorgon är det tävling i perstorp med Madenta 0,90m 1m 
bilden är från i våras!
 
:)
xo Evelina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0