26 december 2010

nu är jag tillbaka.!! efter julhelgen :)
Julafton var ingen rolig upplevelse :( vi skulle egentligen varit hos mormor och firat med släckten. men vi kom inte iväg då vi är väldigt insnöade, så jag och mamma fick fira jul hemma framför tv:n och ingen Julmat.. (men det äter inte jag så mkt av ändå.. men mamma gör)
sen hade pumpen till vattnet frusit så vi hade inget vatten :( då vår pump la av i somras och då fick vi en slang som mellan vårt hus och grannens pump, och när han flyttade så stängde han inte in till pumprummet så hela pumpen har ju frusit, men det löste sig med att uffe (som äger husen här) bytte pump så vi fick vatten ingen :)
men det är inte slut än.... när jag var klar i stallet så gick strömmen i HALVA huset ?! hmm skummt... men inga proppar hade gått så vi fick ringa ut Eon så de kunde lösa det, och de berättade att vi hade fler proppar utanför huset så vi lär väll få betala det hela.. hmm! så vår Jul blev inte som planerat..

Juldagen firades hos pappa, han kom och hämtade mig då vi fortfarande är insnöade.. vi åt lite julmat, fick julklappar :) och sen tittade vi lite på film.. sen åkte jag hem och mamma hade som tur var fixat det mesta i stallet :)

idag ska jag tillbaka till rutinerna och rida mina underbara hästar!!! speciellt njuta av att rida lilla Tess för man vet ju aldrig när hon åker :(
Karin och de är borta över nyår men kommer hem den 5 januari så efter det så kommer hon att åka.. om hon inte bli såld innan.

Underbara ponny! <3

Kommentarer
Postat av: SOFIE

Söt! :)

2010-12-29 @ 22:25:53
URL: http://sofieslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0