Tisdag!

Började med estetiskverksamhet,, jag och hanna jobbade med prjektet.

Hoppkurs: hade den nya hästen "Calle" elr Quest for fun Z som han heter det är en fin häst som hoppar mkt bra men dock lite svår innan och ibland efter.. man kan inte ta något i handen men ibland går det bra.. tror att han testa lite :P sen tittar han på de nya hindren innan han hoppar så man måste vara bestämd men mjuk.. men när man hittar systemet är han väldigt trevlig!
Vi började med att SKRITThoppa.. hade aldrig gjort det innan men det är en bra övning då hästarna måste sätta bakbenen undersig för att få kraft att komma uppåt.. lite svårt att hänga med dock men det löste sig efetr ngn gång.
Lektionen gick bra bara några utbrått när jag skall leda honom ur sväng så vill han inte vara med.. men vi kom på ett sätt att sköta det, imorgon ska jag ha honom igen och hoppas att det går ännu bättre nästa vecka är det dags för "Examen" och just nu lutar det åt att jag ska ha Gunnar men inte bestämt. är lite sugen på att rida denna också.. vi får se :)

Ida-Maria filmade lite idag så kommer ladda upp så ni får se Calle. kan ladda upp en bild som jag har klipt ut från filmen.. här när han får ett litet "ryck" :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0