27/2 2010!

Då är snart även denna månda förbi! oj vad tiden rinner iväg :)
snön töar vilket leder till att det blir blött och geggigt överallt.. men det kan jag leva med bara jag slipper snön
för banorna blir ju inte lika geggiga :) och då kan man börja rida ordentligt igen :)

har ridit Tess idag.. och äntligen kan jag rida min vanliga runda.. vet inte hur lång den är men den tar ca 30-40min i skritt. och det är mest hårt underlag! vilket är toppen att skritta på för det stärker ju senor m,m 
det blev inte bara träning för senorna.. det blev även lite trafikträning då en bit av rundan är på vägen.. men hon reagerade knappt när bilarna kom... duktig ponny!
sen när vi vände till baka ner på grusvägen fick hon synn på en anna häst lite längre fram.. och den skulle hon om. problemet var bara att hästen var 100m framför oss xD.. så hon gick i alla möjliga gångarter.. tror det blev lite passage insläg xD tokponny! så min tanke om att rida öppnor,slutor m,m vcar som bortblåst.. det är ju inte lönt när hon bara taktar för visst kan hon gå fina öppnor men gör inte mycket nytta när hon är "spänd".

tänkte bara lägga till att idag är det exakt 2årsen jag red Condrad för första gången :D
han är ju som ni säkert vet vår grannes häst och det var en ren slump att jag började rida honom
hon hade inten ryttare till en av hoppträningarna så jag fick frågan.. och sen fortsatte jag då ilona var gravid.


men nu ska jag kolla på GBG horse show! på SVT2 :) 
ha det bra
xo Evelina! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0