"Häst" fredag! :D

Även denna fredag har varit full med hästar..!
började med att rida Mernick på skolan..:) vi hade hoppning och det gick super bra
inga svåra saker egentlgen men man måste ju var koncentrerad iaf :P
bilder kommer trolgtvis nästa vecka då det hela filmades och vi kommer förhoppningsvis få filmen
vi fick dressyr filmen från förre veckan! är ganska nöjd med min insats :P
man kan ju inte få allt första gången man rider hästen. så därför är jag även nöjd med hoppningen idag då detta var 2a gången jag red honom.

Häst nr 2 blev Madenta hon skötte sig fin fint! men hon har tyävrr blivit lite stel nu när hon inte har gått regelbundet.. men det får man räkna med så det blev ganska mycket volter i olika storlekar.
red inte så länge då dte är fullt med snö fortfarande och bara det är ju träning.

Häst nr 3 blev Bacardi.. ilonas lille häst :)
jag hade ju lovat att rida honom idag och jag håller det! + att det är super kul att rida den lille busen.
jag passade på att rida ut när solen kom fram mellan molnen! hon var en riktig buse ute på stubben
men det får man vara han är ju bara 5år! men väldigt väl utbildad!
alltid lika trevligt med sånna hästar! det är då man kommer ihåg vrf man kämpar med
sina egna!
Efter Bacardi så fixade jag stallet.. (fick ha lite paus hihi!)

Häst nr 4 blev lille Tess!
tyvärr blev det ingen träning idag då vår transport är fast i snön :/
men jag red henne på stubben ist.. jobbade mycket galopp
i massor av olika tempon.. måste erkänna att det gick lite fort emellanåt! hihi!
ni ska veta att den lille dressyrponnyn kan springa hon!
som avslutning blev det övning på de enkla bytena (galopp->skritt->galopp)
mest för att få tillbaka lite mer av kontrollen efter att ha låtit henne spinga.
nu är det bara 1 vecka kvar till TÄVLING! yees lixom! äntligen..

här kommer bilder på hästarna från dagen!
kommer i nr ordning!

Mernick från förra veckans dressyrpass!



Madenta
min lilla solstråle!



Bacardi
Ibland är det ganksa mysigt med snö!


Tess
min fina Dressyrprinsessa!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Sv: Tackar ^^ Din är inte heller illa, kul med en dressyrblogg :)

2010-02-06 @ 11:11:10
URL: http://rrebeckagranstrm.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: tack så mkt :)

ja jag känner lite så med, jag har ett par nu. Då jag tycker dem är lite , hur ska jag säga osmidiga och konstiga, men ändå älskar jag dem, vet inte riktig, lägger en 50/50 på dom xD

2010-02-06 @ 12:51:01
URL: http://thejumprider.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på dig!

Va gärna med & tävla på min blogg!

www.emmamariastenius.blogg.se



kram

2010-02-06 @ 17:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0