inför Tävling är det mycket jobb!

Det är otroligt mycket som måste göras och måste stämma innan man kan åka och tävla.
det är väldigt lätta att glöma något, men ett tips är att göra listor.. massor av listor!
jag brukar göra listor på av jag,hästen ska ha med oss och sen kvällen innan så brukar jag göra klart det mesta
då slipper man allt på morgonen.. för det blir alltid stressigt hur man än gör (för mig iaf)
idag har jag tvättat tess lite speciellt svansen men problemet är att det är så kallt så man vill ju inte få henne kall så det fryser i svansen :(. men det blev ganska bra hihi! jaja hoppas att domaren är snäll :)
jag brukar alltid knoppa kvällen innan men eftersom vi inte behöver köra så tidigt imorgon så gör jag det innan vi kör och då blir de oftast bättre..! de blir inte lika spretiga eftersom de inte har haft dem under natten.
jag brukar ju även putsa vilket jag snart ska gå och göra!
och nu när det är dressyr så pluggar jag programen!

imorgon kommer jag vara nevös och vill helst komma in i min egna lilla "bubbla" fokusera för mig själv.
därför har jag nästan alltid musik med mig på tävling. så om ni ser mig på tävling förvänta er inte att jag hör er om ni ropar hihi! men kom ihåg att jag isf har musik i öronen så jag dissar inte er :)
jag brukar även titta på gamla ritter med de programen jag ska rida och läsa gamla protokoll men nu kan jag inte läsa några då jag inte har startat henne innan.
men nu ska jag gå och putsa och snart kommer nog mamma hem (har varit iväg på "mammakväll" några mammor från klubben skulle kolla på melodifestivalen).

ha en fortsatt trevlig kväll! 
 

Kommentarer
Postat av: cathie

Lycka till !:)

2010-02-14 @ 11:57:25
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0