Melodifestivalen 2010! ingen wow känsla direkt

Då har första omgången varit av Melodifestivalen 2010.  jag är ingen större fan av det men finns inte mycket annat att titta på hihi!
 iaf om jag ska sumera dagens låtar så blir det typ så här... samma vanliga tråkiga "tävling" 2-3 låtar som är ok resten är typ skit.

Nr1: Ola - hans låtar brukar man kunna lyssna på och denna var väll inte fy skam. men lite vanlig och halv tråkig.. det är ju inget nytt om jag säger så.

Nr2: Jenny silver -... och detta må jag säga var fruktansvärt..!
låten var någon konstig blandning mellan snälla snälla och den skolfröken för ngt år sen (minns ni?!).
och utseendet var något mellan Chalottes silver "sak" och sen silver handsken?!.. skulle den vara lite som michael Jacksons vante?!... hmm suck!

Nr3: Linda Pritchard - misstänker att det kommer bli den låten som radio kommer thata sönder. alltså inte helt fel men ändå inte min "stil"

Nr4: Pain of Salvation- Detta var nog det värsta på länge... när man såg dem hoppasdes/trodde man på lite hård rocks inspererat men nej då.. det blev balad ist och vrf stof hand band medlemar i bakrunden? men trumset m,m.  och utseendet ska vi nog inte nämna för mkt.. USCH!!

Nr5: Anders Ekborg- låten var väll helt okej om det hade varit en musikal eller fiml musik.. men nu är detta melodifestivalen. jag tänkte bara på "fantom of the opera" hela tiden.

Nr6: Jessica Andersson- detta var inte hennes bästa låte precis men den var ganska bra men även den känns så vanlig på ngt sätt.

Nr7: Frispråkaren - jag säger bara en sak.... SOMMARPLÅGA! jag tror faktiskt att detta är 2010års sommarlåt.. iaf en av dem.

Nr8: Salem al fakir - Favorit!! hihi! gillade den men för att den skulle vara exktra bra så hade jag önskat lite upptempo i refrängen ist.. men den duger!

Direkt till Globen gick Salem al fakri och Ola! .. förhandstippade men de var också de "bästa".
2.a chansen Jessica Andersson och Pain of salvation.. Jessica helt okej men vrf den andra?!.. jaja det är ju inte så många som går vidare från 2.a chansen så vi slipper nog den i globen! :)

vad tyckte ni om denna omgång?! jag vet inte om jag tittar nästa vecka men jag tror det ..för jag kommer att förbereda mig mentalt för TÄVLINGDEBUTEN! nu är det allt nära den 14/2 smäller det :D

Kommentarer
Postat av: emelie

ola och frispråkaren va dom bäste av dom som har sjungit hitills

2010-02-07 @ 19:58:22
URL: http://emelielundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0