Plusgrader och SOL!!.. äntligen

Ja äntligen har vi fått värme och sol!
passade på att rid Tess på subben ..igen! och efter ca 5min var haf bara tvungen att lägga jackan!
det är ett väldigt gott tecken för jag brukar kunna rida i jacka i alla väder.. men nu var dte för varmt för det :)
Tess gick väldigt bra och trimmade mest galopp arbete så jag fick igång henne ordentligt och sen i slutet trimmade vi ytterligare lite detaljer i traven :)
tyvärr vet jag inte hur det kommer gå att rid i veckan då det kommer vara mörkt när jag ska rida efter skolan
och banan har förvandlats till isbana.. så det inte töar lika snabbt där då snön har livit pakad då vi har ridit där i vinter.. men det försvinner väll snart! :) ska ju var bra väder nu ett tag!

Madenta fick även hon gå en runda på stubben hon var spänd och sen hade hon fått synn på 2 andra hästar och blev halt koncentrerad på dem och inte på mig så när jag ville något belb hon sur och började konstra... men efter en stund så gick hästarna in i skogen och madenta började lyssna p mig.. sen gick hon otroligt bra!
jag har ju börjat rida henne utan nosgrimma då min hand ska bli bättre och mjukare.. och hon verkar trivas väldigt bra med det.. man vet ju aldrig hon är ju ung och jag har dålig koll på hur tänder m,m kommer och växer. jag hade även gramanen på henne då hon gärna späner underhalsen och "älgar" iväg när vi rider på fältet.. men den hängde mest där men det är ju bäst att ha den om ngt händer... hon fick ett litet glädje ryck i galoppen och körde upp huvudet och då kände hon av gramanen och började bocka så jag fick släppa efter nästan helt så lungade hon sig och gick som vanligt igen :)



nu i kväll blir det världscupshoppning från GBG kunskapskanalen kl 18
sen är det Ponnyakuten på SVT Barn kl 19.
imorgon börjar skolan med nytt schema och nya kurser! 

xo Evelina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0