Ridbyxor!

Tänkte slänga in ett inlägg om ridbyxor :P
idén fick jag när jag kom på att de byxorna jag använder mest, (hemma)
är ett par blåa som jag köpte.... 2004! och de "passar" fortfarande antar att jag har
töjt dem genom åren :).. jag köpte dem på börjes i tingsryd när jag tävlade börjes ponny cup på min b-ponny
och jag har använt den flitigt sen dess :) snacka om bra kavlité.
och på den tiden la jag inte mycket pengar på ridbyxor.. har för mig att det är sånna för 199kr.
idag går man ju och köper byxor för närmre 1000kr :O
och dessa byxor håller fortfarande! trot att de har tvättats miljoner ggr och använt en hel del sen 2004.

tyvärr har jag ingen bild för tillfället :P men om ni scrollar ner till bilderna på mig och tess ute i snön så ser ni dem.
nu har det ju blivit så att jag "bara" använder dem hemma och ibland på träningar. men t,ex i skolan så har jag nog aldrig använt dem :P
då brukar jag ha mina Kyra K eller mina andra favoriter av super kvalité: John Whitaker från skara hästsport.
dem är verkligen att rekomendera.. jag har knäskodda men de finns i helskodda också.. knäskodd kostar 799kr och hel 899kr (tror jag). så alla ni som ska till GBG.. gå innom skara och kosta på er ett par!
tycker även att de är riktigt snygga :) mina är mörkblå med röd/vita sömmar!


med detta vill jag mest säga att man behöver inte spendera flera tusen på ridbyxor.. det finns bra och snygga lite under tusenlappen.
för egentligen vrf lägga t,ex 1500kr på ett par byxor som kommer användas flitigt och alla vet vi hur ofta ett par ridbyxor måste tvättas!

vad har ni för favorit ridbyxor?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0