Tävlingdebut!

Idag var det debut för mig och Tess :D vid halv 12 åkte vi till Malmö :)
frammer vid halv 2 jag hade första start halv 3. tittade på några sen var det dags att ta ut busponnyn :)
hon skötte sig super bra.. hon visste vad som var på gång!
14:34 startade jag LA:1
är inte så nöjd med det programet då hon var sjukt fin på framridning och när vi kom in i "tävling"ridhuset så blev hon slö och lite motvillig. så jag fick jobba på för att försöka få fram hennes kvalitér, så det blev lite missar här och var + att där hon helt plötsligt gick fram så blev mina singnaler för stora.. opps!
men det var ju första gången så det är okej.
17:07 startade jag LA:P1 
red inte fram lika mycket då jag misstänkte att det var det som hade tröttat ut henne,
och denna gången var hon bättre framme men inte helt 100, ås skolorna blev lidande och hon kunde inte visa sina kvalitér på rätt sätt så det drog ner % ganks mycket. men man lär ju sig av dessa missar och nu vet jag hur jag ska göra till nästa gång. 

mina procent är ganska oviktiga anser jag då jag inte är själv nöjd med min insats och jag evt tat vi kan bättre.
och detta var ju debut och ni vet ju att jag bara har haft henne i 2månader och under denna tiden har det ju mest varit snö så träningen har ju inte var it till 110% somden kaske borde ha varit för att få dem högre poängen.
men nästa start blir Skabersjö i början på Mars och då får jag verkligen hoppas att snön är borta!

här är iaf filmen från LA:P1 ni ser säkert var våra missar kommer och att skolorna kan vara mycket bättre
hon är även väldigt spänd i galoppen. men det är bara att lära av detta och fortsätta TRÄNA!!


Kommentarer
Postat av: cathie

Träna är det enda man kan göra för att bli bättre! :) Tycker ändå det ser väldigt fint ut på filmen, speciellt om du bara haft henne i 2 månader!

2010-02-15 @ 13:56:02
URL: http://cathie.se
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Nej precis, det är ju inte det lättaste att träna upp sin häst när det 'r typ -20c ute :P



Ja, det kommer säkert gå jättebra för er med lite mer träning och tid tillsammans! :) Man får ju hoppas att våren kommer snart!! :P

2010-02-16 @ 13:13:27
URL: http://cathie.se
Postat av: Pia

Jag tycker att det ser fint ut med tanke på att du inte haft henne s länge, däremot är det trpkigt att hon inte jobbar med vare sig rygg eller bakdel/bakben...även om hon kanske blir trött/seg av lång framridning skulle du nog ridit fram lite längre så att du när du rider in har en stadig form på henne...här jobbar hon ju inte in under sig en enda gång :/ lyca till!

2010-02-20 @ 15:49:09
Postat av: Evelina wahlström

SV: tack..

jag har aldrig ridit henne på tävling innan ocuh visste inte hur hon var + att jag har inte kunnat träna till 110% pga väder.. men ville ändå starta henne så jag kunde ha ett protokoll att jobba ifrån,, så jag vet vad domaren vill ha.

hon är inte så stark i rygg/bakdel så däför orkar hon inte men att rida de lägre klasserna tycker jag känns lite onödigt då hon gör sig bäst i skolorna (när hon går ordentligt xD)

tack

2010-02-20 @ 21:44:58
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0