31/1 2010 söndag!

sista dagen i veckan och sista dagen i Januari.!
imorgon är vi inne i Feruari! :D och då är det bara 2veckor kvar till min och Tess Debut! :)

idag red jag ut med Michelle/Bacardi vi tog en lugn och trevlig runda!
avslutade med lite trav och galopp på stubben.
Tess fick gå väldigt lungt då hon gick ganska mycket igår (tränade ju styrka i snön)
så hon förtjänade en lugn runda. :)
när vi kom hem så möttes man som vanligt av en väldigt glad unghäst!
Madenta.. hon kommer alltid springandes mot en och ska hälsa :)
tanken var att jag skulle longera henne igen men ilona skulle ha "stallmöte"
och då är där fullt med folk och ibland lite högljuda barn.. vilket kan få madenta lite på tårna.
och nu när hon har varit så lugn och fin så vill jag inte stressa upp henne :)
så jag la på Flecce täcke och hoppade upp barbacka :D.. fattar inte hur jag vågade men men..
jag red runt huset och lite i "trägården" mamma blev ducktigt förvånad när hon såg en häst utanför fönstret xD
hihi! Madenta skötte sig super dock började den andra grannens hundar skälla så hon blev en anning spänd 
och började steppa lite opps! men det var inte att jämföra med hur hon kan vara ibland.  
man alla småbarn ska få leka i snön människor som hästar... :)

imorgon är det skola igen :/
och nu fick jag reda på att det är hästhoppning på svt1
Resultat: vann gjorde Steve Gerdaut på Tresor V (en av mina favorit ekipage)
bästa svensk: Svante på Saint amour 3.a! (super fin omhoppningsrunda)
Repris imorgon kl 13:50 på SVT1

lite bilder på min galning <3
Kärlek till hästen även om hon kan vara lite busig..
men hon är ju mammas bebis<3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0