Äntligen fredag!

då var det äntligen fredag :)
på skolschemat stod det ridning! :D
jag fick lille Emil.. en f,d Galoppör och han har även gått lätt fälttävlan m plac
så han har mkt temperament.. men det är nyttigt för mig att rida "sånna" hästar
då jag gärna blir lite för hård i min ridnig.. för mkt drivning & ben t,ex
det gick ganka bra.. han har inte gått på ett tag så han var ganska över laddad!
vi började med att lösgöra ordentligt. mycket stälning och böjning, sen när det kom till galopp arbetet så skulle vi göra fattningar från skritt och sedan öva förvändgalopp.
den förvända galoppen gick väldigt bra, men Emil belv tyvärr för stressad av fattningarna.. men det löste sig
även han måste lära sig att ta det lungt och inte rusa iväg.. (men han har ju blivit lärd det en gång i tiden "starten i både galopp och fälttävlan är u ganska kraft fulla" hihi!)
men jag gillar Emil iaf.. han är väldigt trevlig när han slappnar av :)
Btw.. Emil är TILL SALU


senare åkte jag och mamma med madenta till hovslagaren..
 och hon skötte sig fint "som vanligt"..hihi!

nu har jag precis kommit hem från Dressyrträningen med Tess..
det gick helt okej för att vara första gången på ett tag
hon var lite oengagerad och ville inte riktigt bjuda till
så jag fick "tvinga" henne lite ..men sen gick det bra.

hoppas ni har en trevlig kväll..
nu ska jag iaf titta lite på TV och äta lite :P
xo Evelina!

Emil på bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0