Fredag... helg igen!

Denna veckan har gått väldigt fort.! kanske beror på att jag har haft mycket att göra
men det trivs jag med :).. gillar inte att bara sitta still. visst kan det var skönt ibland
men jag vill helst ha fullt upp!
Skolan idag var slapp.. hade ju bara ridning!
jag fick Graffity.. ett sto av de tjuriga slaget.. men hon var ganska trevlig idag..!
vi hade lite bommar (kankse det som gjorde henne lite gladare)
det fungerade bra iaf red utan stigbyglar! super bra träning + att man tänker inte lika mycket på hur hästen går..
och oftast fungerar det bättre.. för mig iaf!
annars sitter jag bara och "rattar" och ska ha all till att gå super!
vi red som sagt över bommar, 2st m 16m i mellan och där skulle vi varigera galoppsprången lite som vi själva ville och lägga till volt ..vara kreativa helt enkelt!
efter några gånger fick jag graffity till att gå lungt och avslappnat i jämn rytm över alla bommarna
(kajsa la til en bom i volten som vi kunde göra mellan bommarna.)

När jag kom hem så red jag Tess! 
och det kändes att vi fick riktigt genomkörare igår.. 
hon lyssnade på minsta lilla ocg var framme för skänklen direkt!
och i med detta så kunde jag rida igon LA:1an helt utan problem..
red aven lite skolor (öppna,sluta) även det flöt på i jämn takt och rytm! 
kärlek till ponnyn!!!

Imorgon ska jag longera Madenta! 
och rida tess.. vet inte hur elr var men det kommer jag nog på :P 
det är ju inte jätte många veckor kvar till debuten! 


     
             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0