Hästdag + filmtips!

hela dagen har varit full av fantastiska hästar av olika sorter!

började med ridning i skolan. jag fick en av skolans sötaste hästar!
en riktig buse på knappt 1,55m! Mernick!
han går gärna väldigt mycket och "tittar på stjärnorna"
allstå huvudet högt och definitift inte på tygel.
men när han kommer igång så kan han minsan kröka lite på nacken :)
så efter 10-15min så blev han riktigt trevlig, jag gjorde väldigt mycket tempoväxlingar
och red på volter i alla storlekar, öppnor och skänkelvikningar som fick honom riktigt mjuk och fin!
kajsa var nöjd med hur jag red honom iaf! hihi!
jag rider gjärna honom igen.. jag gillar ju de små hästarna.. (ponnyryttare?!)

inte världens bästa bild men visste verkar han mysig?!


när jag kom hem så träffade jag ilona som frågade om jag kunde rida Bacardi
eftersom hennes medryttare var sjuk.
och självklart ställer jag upp!
så efter att ha longerat Madenta som även det gick super!!
hon var riktigt fin!<3
Bacardi fick ridas igenom en del då han var lite stel.. men det släppte ganska kvickt
sen var även han helt underbar.. vi trav jobbade mest då han beöver jobba upp sina muskler
då han vilade ca 4 månader i sommras/höstas.. (blev opererad)
men han kämpar på och jag måste bara tillägga att även han är bara lite över 1,50m!
nu kanske ni undrar vrf jag har köpt en unghäst som är 1,68m (madenta) när jag mest gillar dem små.!
men nu blev det bara så och det var kärlek vid första ögonkastet.

Här kommer bilder på Bacardi! 



nu på lvällen har jag varit på dressyrträning med Tess. det känndes super!
det är verkligen stor skillnad på henne nu änn när jag fick henne och det har bara gått
2½månad! red igenom LA:1an och det känndes bra men det finns ju fortf saker att jobba på.
men det kommer.!

Nu i kväll blir det Film! på TV3 kl 22:30 Hannibal!
titta ni med vetja!
xo Evelina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0