Virdarnas Snoddas

nu när man sitter här och funderar så kom jag och tänka på
min älskade och saknade ponny Virdarnas snoddas.
det slog mig.. shit vad mycket jobb och framför allt tid jag la ner på honom :)
och det var till 100% värt det.
när jag provred 2005 så vågade jag knappt galoppera vi trav hoppade ett kryss på typ 30cm.
jag fick hem honom den 1 maj 2005 och den 4maj hade vi träning för Peter Eriksson
och folk frågade..vad f*n har du köpt?! och vrf ska du var med på hoppträning?
ingen såg vad jag såg.
jag älskade honom mer än allt annat och att han kunde hoppa var bara en bonus för mig!
Peter Eriksson tyckte att han var trevligt vi behövde bara lära känna varann bättre.
den 18/6 2005 debuterade vi i hässleholm vi var felfria i LD och 9.a i LC :D
på hösten deltog vi i allsv div 2 och vi vann förklassen i omg 2 :D
många ändra uppfattning om honom. men vissa sa fortfarande.. han blir aldrig något mer än en skogsponny!
jag struntade i allas åsikter jag älskade honom för den han var!
och på sommaren 2006 gick vi felfritt i LA hoppning! och då ni då var det ännu fler som ändrade sina tankar.
julen 2006 hoppade vi 1,35m på träning! :D
2007 började tyvärr med en spricka i hasen. vi skolade om till dressyr.
dressyr karriären inläddes sommaren 2007

den sommaren/hösten var vi placerade 1.a 2.a i alla starter utom 1!
2008 kom och dressyren fortsatte :D
2.a plac i 3 av 4 starter sen blev jag skadad och sommaren gick bort.
I augusti började vi tävla igen den hösten var vi plac 14 av 16 starter varav 9 segrar!. i klasserna LB:1 LA:1
tyvärr hände en olycka i början på 2009 allt brosket i hasleden försvann och det fanns inget att göra 
R.I.P <3
Jag tror aldrig att jag kommer att få en lika fantastisk ponny igen :( 
och nu när han inte finns mer är det ännu fler som har sagt "förlåt att vi inte trodde dig"
och jag kan förstå dem nu i efterhand så jag kan se bilder och filmer
 och
jag lovar han så bedrövlig ut när jag köpte honom,
men jag såg inte det på samma sätt då som jag gör nu! 


för att även ni ska få en uppfattning så här är bilder! 

4 maj 2005



Sommarbete 2005


LA 2006 Trolleholm


New Forest SM 2007


sept 2008





Kommentarer
Postat av: matilda

ja tycker han verkade supersöt redan på första bilden!:) en ponny som du har fått lära dig mycket på och gått igenom mkt med också!:)

2010-01-04 @ 23:39:21
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: matilda

ajdå, sånt är inte så kul!

Men sen är det jävligt roligt och visa alla människor som hade fel när man börjar få plac. mm!

2010-01-05 @ 10:22:41
URL: http://matildalancing.webblogg.se/
Postat av: Warnmark - Du kan bli veckans blogg -bloggen för dig och din häst

Du kan vara med och tävla om att bli veckans blogg på min blogg. Kika in och läs mer :)

2010-01-05 @ 17:20:13
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Jag har något som kallas för "Måndags Bloggen" i min blogg..

Detta innebär att varje måndag så kommer jag att länka en blogg :)

Är DU intresserad av att vara med ?

Gå då in på denna länken och anmäl dig:

http://bornlate.blogg.se/2010/january/mandags-bloggen.html



Ha en bra dag :)

2010-01-05 @ 21:48:41
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: sandra

Sv: haha, mm jag såg ju det där på din fina hoppsadel hmpf. En puts önskade den sig i julklapp. Aa ordning vad är det?? haha.



Snoddas, han var en riktig gentleman. Snygg, säker, stört cool med humor. Kommer du ihåg alla lakrits han käkade? Jag kan faktiskt skratta åt det, han

älskade dem ju. Snoddas var underbar, nu ser han på dig och håller koll.

2010-01-05 @ 22:59:15
URL: http://teamjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0