måndag

Då var det ny vecka! och det känns som om detta kan bli en bra sådan. :)
trots att man vaknade imorse och misstänker påbörjan till ögoninflamation.
så jag bestämde att jag skulle stanna hemma oh åka till sjukan ist.
vid 9 ringer mamma cityklinkien (kristianstad) men då hade de inte tid förrän
imorgon kl 4 :(. suck!
jaja.. med ett öga som kliar och på allt detta så har det börjat snöa igen! :(
men jag har iaf löst problemet med styltor!!! :D
jag tog glasslåde lock och klippte ut och fäste inne i skon.. super enkelt. 
jag fick idén från ridsport jag såg en annons på sulor som man kunde ta av ocjh på själv (slipper åka till hovslagaren)
jag gick in på deras hemsida  www.joursulan.se och där fanns beskrivning m,m
tänkte först köpa men sen såg jag priset! 400kr/par.. och jag behöver 2par/häst..så jag tillverkade mina egna!
tack vare detta kan jag nu rida Tess! även när det är lite snö :)
vi får se om jag kan sätta igång madenta snart också :D jag vill verkligen rida henne igen + att jag tycker så synn om henne när hon går i hagen.

Mamma föjlde med ut och fottade lite när jag red Tess!
hon blir bara finare och finare! och jag gillar henne mer och mer!
dock är hon vääldigt skitig för tillfället.. inte lätta att hålla dem vita.. och nu på vinterna vill jag helst inte tvätta.
det är ju så kallt!

men här kommer någon bild iaf!
(mobba inte täcket det är egen tillverkat!)


diagonala slutor! hennes "starkasida"



Kommentarer
Postat av: Mathilda

sv: okej, själv håller man ju till utanför stockholm. :) är det internat?

smart det där med egna plastsulor! ponnyn som jag är ute och traskar på i snön har dock inga skor (jätteskönt!) :P

2010-01-18 @ 19:20:39
URL: http://tworiders.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Sv: Okej, men du bor inte där eller? :)

Jo, jag förstår dig, barfota är inte alltid bäst ;) Jag rider ju på ridskola så behöver oftast inte tänka på sådant själv. :P På vilken nivå tävlar du?

2010-01-18 @ 21:44:20
URL: http://tworiders.blogg.se/
Postat av: N

Frågestund pågår nu i bloggen, fråga allt som intresserar dig. Alla blir länkade, bästa frågan får en animationslänk på bloggen. Så fråga på! :)

2010-01-19 @ 20:46:07
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0