söndag uteritt med halvgalen ponny!



Nu är man med i tävling :)


Det har varit soligt och fint idag med.!
men tyvärr inte så varmt för det har även blåst en del :/
vid 1 red jag ut med Michelle och ilona gick tsm med sin dotter Nova som red Nisse
(shettisen som bor hos oss)
det blev inte rundan som vi tänkt oss så vi red på stubbåkern ist..
Tess gick sjukt bra! jag älskar henne till 1000! lite halv galen också
Bacardi kom före när vi travade en sträcka så hon ville om men jag höll in henne
få blev det lite galopp på stället och lite luftsprång.. men hon skulle aldrig göra ngt för at få av mig.

Jag har även ridit Madenta! började med att longera och det gick bra.
så jag hoppade upp trots att jag var sjukt osäker.. måste jag erkänna
litar inte på henne och inte på mig själv..
jag känner att jag ionte har full kontroll på henne och hon änker inte sig för innan hon gör ngt.
+ att jag tänker på konflikterna innan jag gör ngt vilket resulterar í att jag blir räd för att hon ska
stegra och hoppa iväg.. vilket hon gör ibland. :(
men alla har vi våra brister och utan att erkänna dem kommer man inte över dem.

imorgon är det skolan och jag ska ha redovisning
och mitt arbete är inte klart..
arbetet är om Tyskland och Lettland själva "faktan" om länderna är klar
men jag måste göra en jämförelse.
så nu ska jag ta in mina hästar och hoppa in i duschen och sen blir det att fixa arbetet.



Kommentarer
Postat av: Hoppbloggen

Som du säger måste man erkänna sina brister för att komma över dem. Förstår att du tycker det är obehagligt när hon stegrar och hoppar iväg. Detta är lättare sagt än gjort, MEN försök att inte tänka "tänk om hon stegrar". Kom ihåg de gånger hon sköter sig och glöm dem gånger hon missköter sig, hästar minns inte allting, vi människor för mycket. Så fundera inte så mycket utan kör på och hoppas att det blir bättre :)

2010-01-24 @ 18:54:11
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Josefin

Fin blogg! :)

2010-01-24 @ 21:58:38
URL: http://ridsport.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0