Söndag

som ni säkert redan vet vid detta laget så är det fortfarande kallt och jävligt.
frost överallt och nu har till och med vår ridbana frusit.
Tess fick gå samma runda som igår. hon blir lätt över taggad när man rider ut
men jag har inget val + att hon skulle aldrig göra ngt dumt.
jag känner mig riktigt trygg med henne trots att jag bara har fast henne någon månad!
Madenta får tyvärr vila så jag inte har någon att rida ut med och jag gör inte det själv.
hon är ju ung och ganska osäker.
men hon har hela livet framförsig efter som detta är mitt sista ponny år så kommer satsningen ligga på tess.
jag har ju väldigt mycket drömmar och mål som jag vill uppnå innan jag lämna ponnytiden.

hur gör ni så här på vintern när det är fruset i marken?
hur håller ni igång era hästar?!
misstänker att inte alla kan ha ridhus eller?!

det får bli ett kort inlägg idag då jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om.
förslag?!


Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag har samma problem, sålänge det bara är fruset så kör jag till ridhus, men nu när det är massa snö ute så kan jag inte köra till ridhus då dem aldrig plogar vår lilla väg som leder ut till den stora vägen.

Hästen har precis haft 2 veckors vintervila och jag hoppades att vintern skulle vara under dessa 2 veckor och sedan försvinna, men icke. Så det blir att pulsa runt i snön ute på fälten och i skogen och bygga styrka och kondis tilsl att vi kan köra till ridhus igen och finlira.

2010-01-05 @ 19:03:39
Postat av: evelina Wahlström

SV Cilla: mm vi har ju nyligen haft en liten period utan snö :) men nu har den kommit igen.. så det är bara att låta hästarna vila då det inte är tillräckligt för att låta dem gå ändå (de får ju styltor och är det då jätte mkt känner de ju inte styltorna) men nu har vi typ 5cm.. men förhoppningsvis blir det varmare snart! :)

2010-01-05 @ 21:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0