"stalldag!"

idag har vi haft frilufsdag på skolan så vissa åkte till Vångabaken och åkte skidor
men inte jag :P okej det var inte så många som åkte..
skolan började iaf halv 9, med mockning,, när man kom började jag strö och sen kratta..
inte det lättaste med snö överallt. :/
runt 20 över 9 var vi klara och tanken vara att man sulle göra "rester"
men jag har inge sånna :) elr jo 1.. teorin på Traktor!.. jaja få fixa det innan studenten 2011!
och eftersom jag inte kunde skriv provet så åkte jag hem :)
sov i 1½ timme :D sköönt!
sen var detdags att fixa Tess för att åka tillbaka till skolan för att vara med på lektionen för MiQe.
Lektionen gick super bra, började med att få henne riktigt rund i alla 3 gångarter, för att sen jobba
fram den "rätta" formen uppförsbaken! ..där hästen lägger vikten på bakbenen och lättar fram vilket
ger de luftiga och "flashiga" rörelserna..!
'Tess skötte det bra.. :) och i slutet trimmade vi lite öppnor.. fick till dem riktigt bra i slutet
Happy!!

En häst som verkligen går i uppförsbacke är
Moorlands totilas!

Tänk att få rida en sån häst! :)

 


Kommentarer
Postat av: Freddi

Jag håller med dig, Totilas är helt fantastisk! Vilken utstrålning och power!

2010-01-22 @ 23:28:57
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0