Wahlström ska komma i form & sesongsdebut närmar sig :D

Ja just det ni läste helt rätt! :)
nu har jag fakriskt varit så duktiga att jag har köpt en fittnesboll,balansbol.. kalla det vad ni vill :P
och jag hoppas att jag kommer få tid över att träna lite :)
jag får väll ta mig tid helt enkelt.. eftersom jag inte är den personen som är ute och springer flera km
så får jag hitta på ngt ist :P resultatet blev balansboll :)
vi har använt det ganska mkt i skolan på idrotten eftersom vår lärare vet att vi alla är ryttare
och behöver var starka men samtidigt smidiga.
och framför allt ha väldigt bra balans!
och eftersom jag inte har de snälla och "trygga" hästarna längre så får man nog bättra på balansen lite hihi!
och för att få fulla poäng på sitsen i dressyr krävs en väldigt stark "mellandel" (mage,höft,rygg om jag ska förklara lite lätt)
det gäller även att ha en bra hållning för övrigt speciellt när man har lite halv galna hästar som jag hihi!
utan balans och styrka får man smaka mycket grus :( och det gillar vi inte!

så nu är det dags att ända på vardagen,,! och nu får vi bara hoppas att jag håller detta hihi!
om inte får jag det bara surt tillbaka..!
hur gör ni tränar ni mkt?!


Ni läste även rätt om att sesongsdebuten närmarsig!
jag har precis anmält till årets första starter! :D:D
Nordhalland Regional ponnydressyr
LA:P1 & FEI's inledande ponny prog
Det är den 7 februari :D och för hoppningsvis så fanns det ledig box 
så man behöver inte köra svin tidigt på morgonen!
Grannt!
så nu får man börja plugga program och finslipa rörelserna :):)

länkar till programen!

LA:P1 http://www.stallbacken.webbland.se/dressyr/program/LAP104.html

FEI's inled http://www.stallbacken.webbland.se/dressyr/program/FEIinlPonny04.html

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0