Söndag

Idag tänkte jag göra en kort beskrivning om mig och mina hästar då jag ser på statestiken att ni läsare har blivit fler .. det gillas :)

Vem är Evelina Wahlström?!
Det är jag! en pigg och glad som blir 18år i december, och det betyder att detta är mitt sista ponnyår om man ska se till ridkarriären..
Jag går på Önnestadgymnastiet hästhållning åk 2. jag är en riktigt HÄSTNÖRD! hihi! bor på liten gård med 4st hästar.. 2 shettisar och 2 tävlings. 
jag har alltid älskat hästar och ridning började när jag var 4år.. ville börja när jag ver 3,5år men mamma ville inte sätta in mig i en grupp för en termin. Jag började på Älleköpinge de har Shettis och nu b-ponny ridskola för de minsta :) efter 4år fick jag egen ponny ett russ som la sig ner när man skulle "jobba" när jag var 9-10år fick jag Nicole's Isabell "Topsy" och hon "räddade" min ridkarriär,, gick från att inte våga galoppera till att hoppa LA hoppning på 3år! sen skaffade jag C-ponny Virdarnas Snoddas som jag hade i ca 4år (skulle varit 5år i onsdags) 
han tog jag från skogsmulle till felfri i La hoppning och massor av vinster upp till LA dressyr. sen var han med om en olycka 09 så vi fick plocka bort honom 2/6-09 :'(
under tiden hade jag lånat en D-ponny som skulle ridas till/ tävlas vilket fungerade bra. men jag hittade en storhäst som jag ville ha (Madenta) D-ponnyn åkte hem :/, efter snoddas plockades bort fick jag låna min kompis D-ponny Olliver som jag skulle ha ponnytiden ut,, vi startade lite LC hopp och debuterade La dressyr. men den 16/10-09 hittade jag Olliver död i transporten innan träning (troligtvis bristning i hjärnan elr blogkärl) :'(
jag bearbetade olyckorna och i November fick jag hem "tess" som ska tävlas och komma upp i klasserna och sen säljas till höst/vintern.    

Out of touch "Tess":
den 14/11-09 fick jag hem Tess hon ska tävlas och tas upp i de högre dressyr klasserna igen
. hon har startat lite lägre en tid pga ryttarbrist.
Hon är ett feminint sto f-98 imp Irland, väldigt känslig men en oehörd talang! och rolig att rida... enligt min mening utan tveckan en SM ponny! men tyvärr kommer vi nog inte hinna kvala då vi inte har startat så mkt och det är först nu det har lossnat för oss.. och det är ju inte många kval möjligheter kvar innan SM i Aug.
vi har tsm startat Nationell LA:2 med 61% och 2st 2.a plac i regional LA:1 och 4.a i LA:P1
nu är målet att kvala Nationella FEI klasser sen får vi se hur långt vi kommer innan hösten/vintern och min ponny tid är över.


Madenta "Madde":
Den 27/4-09 köpte jag denna skönhet! sto f-04 e.Biggles ue.Master ni som är lite avel insatta förstår säkert att detta är en dressyr stam och mycket temprament.. och det stämmer :P men jag hoppar även en del med henne då hon fortf är ung och de mår bra av omväxling.
när jag köpte henne så var hon precis grundriden och knappt hoppad.. gick med huvudet himlen
men nu har vi tsm jobbats oss fram till LB dressyr och 1m Hoppning
det finns mycket talang i henne också men temptamentet är väll nackdelen då hon kan bocka,stegra osv när hon känner för det,, men hon är ALDRIG dum eller taskig!
hoppkapacitet finns också hon är löshoppad 1,25m med lätthet och bra teknik! vi har tsm startat 1m hoppning med bra resultat.  


detta var lite kortfattat om mitt liv och mina hästar.. har ni frågor så är ni varmt välkomna att komentera! så ska jag besvara era frågor :)
xo Evelina

Kommentarer
Postat av: Louise - från hästryggen till flygplan ToR

sv;

- Vad kul att höra! Då borde jag nog införskaffa mig ett sådant !

2010-05-09 @ 19:16:46
URL: http://formone.blogg.se/
Postat av: Jolin

Fina hästar du har :) !

2010-05-30 @ 16:26:03
URL: http://www.jolinmalmquist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0