Söndag

idag är det söndag och jag har inte gjort så mkt..
ridit Bacardi.. gick sådär han är ganska stel i högersidan så fick jobba loss honom lite :P
sen longerade jag Madenta och hon verkade väldigt stel då hon gick lite knakigt men blev bättre.. hon vilade ju igår och hon är ju känslig för att vila då hon bli stel snabbt osv.. ska hopa upp på henne imogon och känna över henne :)
Sen åkte vi till Älleköpinge skulle lämna resultatlapp till Eva.. vi har ju vandringspriser på klubben :) och i helgen fick man ju några poäng till :) 14st närmre bestämt!
när vi kom hen så gick jag en sväng med tess :) hon tyckte nog det var skönt att slippa mig på ryggen :P

imorgon är det skola.. känns både bra och dåligt... känns ju kul att träffa kompisarna igen men jag hade gärna varit kvar hos ulrica och håkan i ngn vecka till..!

tänkte ladda upp min vecko planering för hästarna:
Måndag:
M-
joggas lite mycket lösgörande övningar
T- ridas ut en liten sväng och fixa till "hopp"galoppen
Tisdag:
M- ev vila..beror på vad jag hinner
T- Hovslagaren, rida lite innan.. lösgörande och kolla att allt fungerar.
Bacardi- lösgörande och tempoväxlingar
Onsdag:
M- Skritt/Travarbete
T- Pay & jump på Gärds 70cm,80cm
Torsdag:
M- Galopparbete
T- Skritt/trav runda
Fredag:
M-
kolla så allt fungerar och att hon lyssnar.
T- Dressyrträning
Bacardi- lösgörande och tempoväxlingar
Lördag:
M-
Tävling Perstorp!
T- öva lite vägar ur programen inför den 13
Söndag:
M-
ut och gå ev skritta
T- vila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0