Utverdering av förra veckans sits bedömning.

förra veckan hade vi sits bedömning på skolan.. Domare var MiQe Ohlsson (utb LA-FEI domare)
då MiQe redan har sagt vad han tycker så tog jag med Madenta för att få rutin i henne.. så poängen sjönk ju en del pga av madenta inte kan vara lika stadig och i form som skol hästarna.. men men.

så här ser mitt protokoll ut och som ni ser så är det lite slarvit skrivit men han hade ju ingen sekreterare så skulle skriva och titta samtidigt :P  men jag ska förtydliga :)
 

Ryttarens sits: Elegent siluett allt bättre efter programets fortskridande 8,8p
Ryttarens Hjälpgivning, känsla, inverkan: God samverkan stundtals ngt stel och stum i hjälpgivning, ngt spänd mentalt. men i rätt läge och får effekt. 8p
Effekten av inverkan på häst samt utförandet av program: God samverkan, hästen har lite svårt att svara upp då ryttaren blir stum 7,5p
Helhetsintryck: Ekipage på rätt väg endlar mellan 9 och 5. 7p
TOTALT: 7,8p av 10p

jag anser själv att detta var bra då man tydligt ser att det brister i form på häst osv.. men Madenta är fortf ung och har mycket att lära.. jag gillade denna bedömningsform då det är en lagom avstämning om var man är så här på slutet av terminen.
sista kommentaren om att vi pendlar mellan 9 och 5 handlar om att jag lätt blir stum och kan inte hjälpa precis som jga behöver för att madenta ska orka, men det känns ju treligt att det finns där och enligt miQe komemr dte bli bra och det hoppas vi ju på :D

idag har skolan varit lugn och här hemma har båda blivit ridna tess fick en jogging tur och Madenta fick faktiskt gå HELA 3,5km rundan.. dock med sällskap av Emma hon skötte sig super lugn och fin hela vägen :).. men emmas häst hade nog en lugnande faktor!

nu sk jag titta lite på Tv och ev äta lite.. mamma är på möte.
xo Evelina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0