Ponnyallsvenskan!

Idag var det omg 2 av ponnyallsv i dressyr div 2
jag red såklart Pom-Pom!
i Förklassen LB:1 så känndes han okej på framridningen men inne på banan så tappade han en del bjudning och jag fick minssan kämpa för att få han att gå som jag ville :P men jag kämpade på bra och inga störa missar, jag var sist ut bland C-ponnyerna men jag tänkte inte så mkt p ådet utan skrittade av och sen tog mamma och biggita (Emilias mamma) Pompom så de kunde lasta, när jag hade fåtta av mig kavaj och stövlas osv så börjar folk skrika på mig,, det vara prisutdelning!! hmm! så bra gick de ju inte tyckte jag (det var ju samma motstånd som förra omgången) men jag fick slänga på sakerna igen och springa upp till cafeterian där prisutdelningen skulle vara.
jag blev 2.a!! :) och där fick jag reda på att jag hade ridit på 68,97% :D duktiga ponny!!
efter prisutdelningen hämtade jag mitt protokoll och Dommarens kommentarer var: Trevlig ponny i stadig form. Ngt ojämn bjudning men din effektiva ridning gör susen! Prydlig uppvisning!. Riktigt skojj att få ett sånt protokoll.. alltid trevligt när dommaren ser att man måste kämpa för procenten och inte bara åker :P

Innan min start i lagklassen så var det dags för "visa häst vid hand" momentet, Man visar hästen i skritt och trav och ställer upp den inför en domare och presenterar sig. (typ som på utställning)
Pom-Pom var super duktig!! Fick ihop 43p av 50p vilket var 86% :D!! så sen att det blev en indivuduell 2.a plats men det fanns ju ingen prisutdelning för det :P

Sen var det dags för Lagklassen som går i LC:2. Han var super fin på framridningen :) jag bara njöt!! framme för skänklen osv!! programet gick även det helt ok, inte lika fin som på framridningen men men man kan ju inte få allt :P
Vi fick iaf 68,57% :D

För laget så gick det inte direkt dåligt alla gick bra, Emilia hade 63%, Siri 63% och jag 68% det var vi som blev räknade till laget (är ju bara 3 som räknas) men Sofia och Fanny var också väldigt duktiga, de red på 58% tror jag. lite snålt för deras ritter men bedömnings sport är sån.

vi missade tyvärr finalen, men vi har haft väldigt roligt iaf!!

Fina Pom-Pom!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0