Regn, Regn.. och förkyld!... igen :(

ja just det jag börjar bli förkyld igen :( eller ja jag hann väll aldrig bli helt frisk. men ajg vet nog vrf man har börjat bli dålig igen

Det har regnat och varit dåligt väder ett tag nu och Tävlingen igår var inte så annorlunda,, små regnade konstant och alla som har tävlat vet ju hur kall man blir och man (iaf jag) slarvar med att klä på sig när man ska rida fram och efter.

Men det var inte bara tävling igår.. det hände lite andra "spännande" saker igår :P kan ju börja med att säga att jag åkte POLISBIL!!

När jag och mamma körde hem från EKO så såg vi 2st lösa hästar på vägen, vi och en annan bil stannade (resten bara körde förbi!!) jag gick ut mot hästarna,, då de hade grimmor på sig och var helt lugna.
Jag hade min UGGS och ni vet ju att det är mockaskor och det är inte vatten tätt!! så blev duktigt blöt om fötterna då vi fick hämta hästarna i det höga gräset intill motorvägen.
De andra hade ringt polisen och de kom efter ett tag, vi började spekulera i var hästarna kom ifrån och efter en lång stund så fick de tag i ngn som visste de var en gård ca 300m från platsen och de 300m var rakt över en ny plöjd åker.. och alla vet hur djup en sånn åker är och hur geggigt det bli nu när det regnat! jag och en av poliserna traskade rakt ut i åkern mot gården, när vi kom fram hittade vi 2st boxar med nytt spånn så vi släppte in dem och sen får polisen kontakta ägare osv...
men sen åkte vi polisbil tillbaka till där vi hittade hästarna. och polisen som körde följde inte så många regler...
1. Körde utan säkerhetsbälte!
2. Körde på enskildväg/cykelväg!
3. Det var en bra bit över hastighetsgränsen!!

Men poliserna var super trevliga och under tiden vi gick så frågade hon vad jag hade för hästar och hur det gick på tävlingen (hon såg ju att jag hade mina Vita ridbyxor på mig)

Så det blev en exkta timme ute i kylan, och nu har man åkt polisbil, räddat två hästar. och tacken blev förstöra skor :(
och Mamma blev trampad av en av hästarna när hon fångade den (hästen lykades trampa utanför stålhättan)

Men nu är det final i Biggest Loser Sverige :D
xo Evelina

Kommentarer
Postat av: matilda

tack så mkt:)

ser verkligen fram emot tävlingssäsongen nästa år!

blir de något DM nu då?;)

2010-11-22 @ 22:25:29
URL: http://matildalancing.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0