Tack för idén Maja!

läste på Majas blogg och fick en idé om vad jag skulle skriva om :) vi är inne på samma spår båda två :)

jag tänkte berätta hur jag knoppar och visa lite bilder osv!

detta är nog några av de fulaste knoppar jag sett! står rakt upp och typ platta,,
bilden är från GBG horse shows reklam för 2011.. ni har säkert sett den.



nä ska man knoppa kan man försöka göra det ordentligt! jag säger INTE att jag är bäst och jag kan lova att jag har gjort fula knoppar i mina dagar men efter mycket träning så blir det bra!!!


BILDBEVIS!!!
New forest SM 2007 helt värdelösa knoppar :P


När jag gick i 1,an på Önnestad så fick vi lära oss "flyingeknoppar" knoppa med 1 gummiband. det har jag haft stor nytta av!! det bliv väldigt mycket bättre.  (jag vet att man ska ha svart gummiband till svart man, ,men vi tränade bara :P)


ett vanligt fel när man gör flyinge knoppar är att man sätter gummibanden runt knopparna, de ska sitta rint själv flätan  se skillnaden!
detta är dock inte flyinge knoppar utan "vanliga" men x.ets man var väldigt lätt att knoppa i så jag lyckades med bra knoppar ändå (det var innan jag lärde mig i skolan)


Flyinge knoppar på Tess. tyvärr så har jag inte fått dem till att hålla då hon har väldigt tunn och hal man i sig själv man måste dra åt väldigt hårt för att det ska sitta men då spricker gummibanden när man håller på.
så nu har jag börjat sy dem!!


jag har inte fått dem så perfekta änn som jag önskar men även här krävs det mycket träning.
det tar längre tid men när de blir riktigt bra så är det mycket snyggare, man slipper se alla gummiband!
det är en flyinge knopp i pannan!


När det gäller att sy knopparna så flätar jag och fäster med ett gummiband sen syr jag ihop dem... kan förklara bättre om någon önskar.!!

i pannluggen har jag "såklart" en inbakad fläta som jag sen fäster som flyinge knopparna.



nu önskar jag att de som läser detta och brukar knoppa sina hästar och ni blir kanske inte nöjda,, då säger jag bara ni har hela hösten och vintern på er att träna!!! så komma alla hästar vara super fina nät sesongen drar igång igen :D

mitt mål är iaf att en vacker dag kunna knoppa som toppryttarnas hästskötare!!


Kommentarer
Postat av: Sandra Johansson

Önskar jag kunde knoppa så fint, men efetrsom jag inte får till dem så kör jag oftast oknoppat. Ganska synd egentligen :)

2010-10-30 @ 20:01:14
URL: http://teamjohansson.blogg.se/
Postat av: Random

Du kan inte visa lite bilder på när du syr knopparna ? Vore intressant att se :)

2010-11-04 @ 20:42:04
Postat av: Evelina

SV: jo självklart kan jag det :).

det kommer :)

2010-11-04 @ 20:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0