Onsdag!

Dagen började med att jag försov mig!! vaknade 07.30.. bussen går 07:20! jaja tur att man har en mamma som kan köra.
skolan började som vanligt 08:30 idag började den med en politisk debatt,, nu så hör i valtiden.. ja det var väl inte överdrivet roligt men vi överlevede.

efter lunch var det dags för hoppning! vi fick reda på att Line var sjuk men vi skulle ha lektionen.. vi fick reda på att vi skulle ha maria och vi blev inte super glada.. men efter lite snack så övervägde jag,hanna och martina att vara med :) och bra gick det :D
jag hade maraccas och hon var väldigt duktig.. hoppade lite "titt"hinder vattenmatta, grind och "sockerbitar" det blev väldigt bra språng och inga konstigheter! jag ör väldigt nöjd med min ridning och Maria var också väldigt nöjd med hur jag skötte Maraccas.
Hanna hade Adilade och det gick ju också bra :) de största utmaningen med honom är mellan hindren då han är ganska ostadig och ryckig i munnen, men det gick bra ändå.
Martina hade Rubino och även det gick bra, rubino är ju lite som Maraccas.. kan hoppa hindret 100ggr men nästa gång är det farligt och då måste man hopp mkt högre osv XD jaja man får balans!

nu ikv har jag ridit Madenta.. skulle ut i skogen men vi kom inte förbi fåren på vägen dit.. det blev upp i luften och iväg xD men hon lyssnade bra och det blev inget sken iväg. men det blev väldigt mkt passage liknande gång.. härlig känsla!!! och det finns kapacitet i hästen och riktigt svung som man letar efter i dressyren xD nu ska man ju bara få fram det på banan :P
men vi red bort mot den andra åkern och red där..
Hoppsan fick också stå i centrum idag!! longerade henne med longergjord.. hemma fix xD tog lite delar från den vanliga gjorden så det blev helt ok. hon fick gå i grimma, har ju inget så litet bett och inget träns.. men det ska fixas!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0