Tisdag!

snart är även denna dagen över.. tiden bara rusar iväg speciellt när det är skola,, men jag ska inte klaga har ju bara 1år kvar!! :) eller inte ens det :P typ 7 månader :D vi tar ju studentan i Maj :) skönt!!
men innan dess ska det ju hända massor.. men det kan vi ta en annan dag ;)

idag började vi med hoppkursen hade lite markarbete idag och vi hade dn berömda "klockan" som en övning.. det ser så sjukt lätt ut när man tittar på öveningen och de förklarar hur det ska vara men det räcker med ett litet felsteg så blir det inte så bra.. då allt går ut på att hålla rytmen och gå jämna fina galoppsprång.
jag hade Maraccas och efter något varav så hittade vi rytmen.

imorgon är det hoppkurs igen :):) då ska vi hoppa lite mer vet inte riktigt vad men vi skulle få hoppa iaf xD
blir väll någon trevlig övning. funderar på att ta med Madenta lite längre fram i kursen då jag inte hopptränar längre och ibland kan det ju vara bra att hoppa för tränare och få lite tips och idéer.. vet egentligen inte vrf jag "slutade" vi har ju en super tränare på klubben Chanette Bellander och hon kommer var 3.dje vecka så det hade ju varit perfekt men jag känner bara inget större behov av det.. det lilla jag tävlar kan jag nog rida på själv. jag ska ju inte upp på några större höjder då jag är rätt nöjd med 1,10m och det har vi ju debuterat nu så det känns ganksa bra :P
blir nog Östra göinge den 17okt 1m, 1,10m :)

Hoppsan fick också lite uppmärksamhet idag.. det var dels tid för verkning men nu är hon fin i fötterna igen :)
sen "tömkörde" jag henne lite..
vi har ju köpt ett bett till henne.. så sjukt litet 8,5cm!! Madenta har typ 12,5cm!
tyvärr har jag inget träns så fick sätta fast det med kabinhakar och balsnöre från grimman.. mest för att hon ska vänja sig vid att ha ngt i munnen.. hon skötte sig finfint och medlite mer träning så kan det bli bra :)
men vi har ju ingen tid att passa så vi tar det när vi känner för det hon är ju fortf bara 1½år


pga min enorma bildbrist få fick det bli denna från dagens ridning.. en av jordbrukarna fottade oss när vi skrittade av,,
fv Hanna, Martina, jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0