Torsdag och Studiebesök..

Började med Historia.. sen pluggade jag lite Traktor teori sen var det dags för arbete med häst lektion och idag skulle vi på studie besök.. alltid kul att åka runt och titta lite
vi åkte till ett Western stall i Tollarp www.bjorndalen.se <-- Hemsida http://bqc.blogg.se/ <-- Blogg
ett fint ställe med helt sjukt fint ridhus!!!  VILL HA!!! :P


Jag är ju inte intresserad av Western men man bli ju lite imponerad av hur de lyckas att galoppera i fullfart och sen tvärnita och det ska bli så långa spår som möjligt när de stannar.. väldigt påfrestande på benen dock men sen är de hästarna byggda på ett annat sätt osv
det jag reagerade mest på var att de börjar tävla när hästarna är 3år!!!! helt sjukt hästarna kan ju knappast vara färdiga för det påfrestande arbetet,,, men sen kom ju aldrig hästarna på topp nivå upp i ngn hög ålder. 

En bild på sara och hennes fina häst i ett stopp... bilderna är ifrån bloggen och hemsidan!!


ikv har jag ridit mina underbara hästar .. Tess var fin som vanligt :) hon fick gå på banan mest för att göra en kontroll så vi inte tappar formen!!
Madenta ska ha en * i kanten!!! helt sjukt fin är hon.. frågade mamma under några tillfällen om jag hade tagit rätt häst! helt underbar känsla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0