Pay & jump

igår var det pay & jump på skolan,

började med att hjälpa till att bygga lite sen lastade vi ut och sen blev det lite kaos artat ute på framridningen,,, typ ingen visste när de skulle rida och några satt och galopperade runder, (de som skulle hoppa högre klass än den första) men men, Madenta kändes bra frånbörjan så hon led inte så mycket av stressen som låg i luften.

första starten var 70cm: hon var ganska spänd när vi kom in i ridhuset, men efter att hoppat fram på 1,an 2ggr så fattade hon vad uppgiften var :P, sen skrittade jag runt medan tjejen innan mig hoppade och sen började jag.
fick en bra rytm och känsla genom hela.. ska an vara gnällig så var hon ju såklart fortfarande spänd.
Men vi var felfria, utan problem :)

90cm: gick in och hoppade 1,an en gång och sen började jag. hon var mer avslappnad nu.
kom lite fel på något hinder men, inget större problem.
Vi var felfria även här :D,, känns skönt!

bra start på året även i hoppningen :)

nu laddar jag för v9.. dock har jag inte bestämt mig för om jag ska till Flyinge och hoppa eller till KRK och rida dressyr. men det lutar åt Flyinge då KRK bara har LB:2 och LA:3. och de programen vill jag inte rida :P


Kommentarer
Postat av: matilda

Åk till kristianstad den 6/3;)

2011-02-18 @ 17:25:19
Postat av: matilda

Åk till kristianstad den 6/3;)

2011-02-18 @ 17:25:40
Postat av: Camilla

var med i dagens blogg och ta del av mina läsare! :) http://kmill.blogg.se/2011/february/dagens-blogg-1.html

2011-02-18 @ 18:30:08
URL: http://kmill.blogg.se/
Postat av: emelie

hahade är ju inte 90, de är 70 cm på båda runderna:) harnog blivit fel. varfrör hardu det luddet över hela nosen?inte så snyggt

2011-02-20 @ 14:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0