Ponnytiden.. Olliver!

fortsätter på kategorin "Ponnytiden"

När vi fick avliva Snoddas så kände jag att jag ville ha en ponny att fortsätta ponnytiden med.
men efter lite letande så började jag prata med en kompis som skulle låna ut sin D-ponny,
Olliver, en korsningsponny som var tävlad Lätt fälttävland och LA hoppning, inte säker om han gick MSV.
men han hade drabbats av elichas (tror jag det heter) men han hade varit frisk i något år, men Matilda ville veta att han kunde komma tillbaka i tävlingstrimm och sen säljas.

jag fick honom på sommarlovet 2009 och vi började träna och tävla så smått.. i hoppning då det var hans starka gren.
hoppade nästintill allt man styrde på, men kunde såklart testa ryttaren då och då.

efter en del träning så började vi träna inför en dressyr start.
slutet av utesesongen så debuterade vi LC:2 & LB:1 vi blev placerade i LC:2 :)
sen forsatte vi att träna och vi vann en LC start i hoppning och i september debuterade vi LA:1 med 59% :)

planerna var att vi skulle vara med i Dressyrallsv Div 2 på hösten.
första omg var den 18oktober.
Men den 16oktober dog tyvärr Olliver
, ingen vet vrf men vi & vet misstänker en bristning i hjärnan eller blodkärl.
jag hittade honom död i transporten när vi skulle lasta ut innan dressyrträning.
han mådde bra 30min innan vi skulle lasta ut.

det var den största chocken jag upplevt och även det hemskaste!!! jag ser fortfarande honom ligga där livlös i transporten!! usch den bilden försvinner aldrig från huvudet!

lite bilder på fina Olliver <3 R.I.P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0