27/1 2011

idag har det inte hänt så mkt,, lite historia kl10, sen efter lunch var det microbiologi genetik,, lite fakta om bakterier och virus,, Arbete med häst lektionen blev inställd,, Ida-Maria skulle fixa sin bil. skönt att sluta tidigt :)

idag får Madenta vila,, det är helt galet halt och även på vägarna så vi kommer inte åka på träningen imorgon så jag väntar till helgen med att rida så kan man rida ut :D!! + att jag orkar inte brodda idag :P usch va slö man kan vara!!

imorgon är det ÖPPET HUS på skolan! jag och hanna ska rida lite,, ingen speciell tillställning men det kommer vara fullt med folk i stallet och sen ska vi rida 2st i 4 olika grupper så det är folk  ridhuset också.. första gruppen rider kl1 och jag och Hanna rider kl 2 :)
jag ska ha Gunnar, Hanna ska han Mernick,, och går det lika bra som det har gjort i dressyrkursen i veckan så kommer det nog se lite bar ut iaf :D aja är väldigt säker på att mernick kommer gå finfint,, men visst Gunnar kommer också gå bra,, men jag får väll tänka lite extra på min sist så man inte skämmer ut sig :P

Tänkte även meddela en tråkig nyhet!!
I Tisdags morse så fick skolan tyvärr avliva Maraccas, pga svåra Koliksymtom som blev värre. Maraccas var en trevlig häst som jag har ridit hen hel del,, hon föddes på skolan 2002 och har gått med på lektionerna i många år.  
hon har haft kolik förr men denna gången var det riktigt illa.
Maraccas var även Madentas syster!

R.I.P



Jag och Maraccas på skolan Terrängbana,, en spänd liten dam men det gick ändå ganska bra :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0