4/1 2011

jag har varit på körskolan idag!! alltid lika kul :)

Jonas var inte där idag så fick köra med Åke ist,, har gjort det innan så det var lugnt.
vi skulle köra enkelriktat, inga svårigheter direkt (man får ju inget möte) :P efter att vi hade kört på lite olika vägar oc hhan hade ställt massa frågor om regler osv så skulle vi köra i rondeller och för er som har varit i kristianstad vet att det finns 2st stora rondeller! de har 2st filer så det gäller att ligga i rätt fil och hålla koll på allt när man skall ur rondellen, det gick bra men glömde att titta i "dödavinklen" en gång innan en rodell så han "skrek" -där hade du blivit kuggad- jag bara -Va?!,, men han förklarade felet och sen gick det bra igen :)

sen var det dags att köra tillbaka till körskolan, tar ju en stund att leta parkering eftersom de inte har egna platser så måste man ju leta :P

nästa vecka ska jag köra igen, men innan dess blir det riskettan.

när jag kom hem så gjorde jag inte så mkt för att vara ärlig :P hästarna fick vila, men ist fick Hoppsan stå i centrum!! jag tömkörde henne lite,, la även på henne tolkselen,, näste vinter vill man ju åka puka bakom.. om hon orkar vill säga, hon är ju ganska liten.. men det ska nog lösa sig :)
innan vi gick tillbaka hem så mötte vi grannen Ilona och hennes dotter Vinja, hon fick sitta lite på Hoppsan dock stillastående, men det är första gången hon har ngn på ryggen.. visst jag har lutat mig över henne och så,, men inte samma sak.. en vacker dag kanske hon går att rida :P

Söta Hoppsan när hon var 1 dygn!!



Hoppsans Mamma Skrållan (första hästen jag red när jag började rida!!)



Hoppsan och hennes Mamma skrållan (som är 1m i mankhojd)



Hoppsan förra våren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0