♥ Del 28 – Det här saknar jag.

jag vet att detta kommer 1 dag försent,, men hade inte datorn igång igår så det blev bara inte någon uppdatering.
men bättre sent än aldrig. :)
jag saknar,,, ponnytiden. även om den slutade förra året.
me ponny tiden är en speciellt tid i alla ryttares liv. det är så man börjar!! speciellt om man tävlar så börjar man oftast på ponny,, det är inte så många som rider alla kategorier som jag har gjort,,det beror nog på att det finns bara en åldersgräns mellan B och C/D-ponnyer. man får inte tävla b-ponny om man är över 13år.

jag har gått hela vägen,, började med B-ponny och när jag var 13 så köpte vi C-ponny och sen fick vi som bakant avliva Snoddas och efter det fick jag låna Olliver som var en D-ponny, sen dog tyvärr han också, och sen fick jag Tess som var D-ponny.
hade inte vi avlivat Snoddas så hade jag nog aldrig ridit D-ponny utan gått från C-ponny till Häst.

det är fritt fram och göra som man vill men jag har gillat min ponnytid och det är den tiden man lär sig och utvecklas som mest!!
man blir ju aldrig full lärd men man börjar ju ändå och första tiden utvecklas man ju som mest.

från okt -08/ mars -09 hade jag 2st Ponnyer Fredriksbergs X (d-ponny jag utbiladade lite), Virdarnas Snoddas.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0