Hoppning

Idag hade vi en sista hopplektion,, vi missade en under kursen så vi fick igen den idag,
jag red Calle :)
fick reda på att han hade varit lite vild med tidigare elev i veckan,
men han var väldigt duktig och lyssnade bra,, vi har ju haft problem med att svänga till höger, men idag var det inga problem alls :)

när vi skulle börja hoppa så kände jag direkt när jag svängde upp emot hindret hur en kallkår gick längs hela ryggen och känslan av krachen vi hade innan jul kom tillbaka.. så jag slutade rida och åkte häst., så han stannade såklart,, men sen kom jag igen och red! så hon hoppade ju såklart :P
sen gick det bättre och bättre, jag litar på honom och det känns som om han litar på mig :)
i slutet av lektionen skulle vi hoppa omhoppnings svängar, och det gick väldigt bra :) kul!!

känns bara så tråkigt att han måste åka
, synn när man trivs med honom.. men det är ju skolans häst och meningen är ju att alla ska kunna rida honom.. men jag rider gärna honom så mkt som möjligt innan han åker för det är en riktigt trevlig häst!

han måste bara få förtorendet för ryttaren och speciellt ryttarens hand! då han är super känslig och har ett läkt sår i underläppen på höger sida,, troligen har det fått självläka därav ser det illa ut och han förväntar sig nog att det ska göra ont,,


Här är ett klipp från hoppkursen,, fina Calle :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0