Körskolan + klippt häst

Idag har jag varit på körskolan, kl 9:20 kom dit och fick Nycklarna av Jonas -"Den står där nere till vänster"
okej,, jag gick ner och fixade stolen och speglar osv.. sen kom han och vi körde iväg, idag stod parkering på schemat :)
Började med att köra bort till sjukhuset, och började med "nosparkering" man kör in i en parkeringsfika,, sen skulle vi baka in i parkeringsfika. allt gick bra och sen körde vi en liten runda,, vände i en korsning, då fick jag backa runt hörn igen (har redan gjort det men alltd bra att repetera) 
sen var det dags för fickparkering, vi letade upp lämplig plats och han förklarade lite och vips så var bilden på plats :) jag som har varit så orolig för att det inte ska gå :P

när vi kom tillbaka så sa han att jag skulle boka in en dubbel (2lektioner efter varann) så vi får 80min till nästa gång, vi ska då köra på lansväg + motorväg, och sen skulle jag även beställa tid för Halkan!! :)
så den 27 hade jag min dubbel och den 31 kör jag halkan :) 

sen kommer det nog gå ganska snabbt :P måste nog börja plugga lite intensivare :P man vill ju inte kugga på teorin xD

körskolans "snygga" bilar bild lånad från http://www.nyatrafikskolan.com/ 




Efter att hästarna hade ätit lunch så var det dags för lille Tess att bli av med pälsen, hon tyckte att det var skönt men undermagen uppskattar hon inte,, är lite kittlig, och även på frambenen vid skenan men det löste sig :P nu är hon fin igen :)
sen red jag ut och det gick inge vidare.. går inte att rida här och hon har så sjukt mkt energi nu så hon vet inte var hon skall ta vägen :P
men imorgon så får vi åka till Älleköpinge så jag kan rida igenom henne.

på Söndag så åker hon hem till Karin igen,, blandade känslor. men så måste det bli.


det är nog inte bara jag som kommer sakna henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0