Oplanerad Hopptävling!

japp igår kväll bestämde jag img för att åka till Gärds och hoppa lite :)
efteranmälde 90,1m

0,90m: jag red henne på pelham då hon är väldigt pigg och glad + att det var ju ute på deras fina gräsbana så hästarna blir ju lite piggare :P
vi hittade inget direkt flyt eller sammarbete, hon rev 2st = 8fel.
resultatmässigt helt ok men nte rundan.

1m: jag bytte till 3-delat då det känndes som en bättre ide,
hon var pigg och glad även i denna men ridningen och rundan blev bättre.
dock rev vi 2st =8fel här också, men jag är nöjd då rundan var mycket bättre :)

nu blir det ca 5veckors tävlings vila, men det förtjänar hon :)

Film från 1m, lämna gärna en kommentar! :)



Min "galning" i 0,90m spetsade öron!! alltid kul med en glad häst :D

Kommentarer
Postat av: Angelica Bjerle

Lite orytmisk runda, tappar då avstånden till hinderna. Annars snyggt :) HAde nog testat att sätta på en martingal för att få hjälp med att få ner huvudet lite, ser jobbigt ut att ha det där uppe hela tiden :P

2011-06-14 @ 13:48:47
URL: http://bjerlea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0