Delexamen i Dressyrkursen!

idag var det Delexamen i dressyrkursen. vi skulle rida LB:1 och MiQe skulle dömma,, han dömde inte själva programet som vid vanlig "tävling" utan mer samspelet mellan häst o ryttare, ryttarens sist, vägarna, effekt av hjälper osv,osv.

Jag hade Cassy och han gick bra, lite små missar men inget jag inte redan visste :P.
men han gick iaf inte bakomlodplan så mkt :) och det var egentligen mitt mål!

fick fina poäng av MiQe och även fina ord :) speciellt om min sits och sånnt är alltid kul!!
aja nog om detta :P

Cassy!! bild från förra veckan


när jag kom hem så red jag Madenta,, det blev en liten galopp tur på fältet hon var väldigt pigg och glad :) men det gillar jag så mycket beröm till hästen!!!
men känner även att när hon är i bättre kondition och mer muskler så kan det bli lite vildare med högre luft språng osv :P,, de blir ju oftast lite vildare när de kommer i bättre form, men hälldre det än att ha en häst som bara går!!

imorgon är det prov i Judendomen,,,, borde plugga lite mer kanske,, men nja vi får väll se. tror iaf att mina kunskaper räcker till ett G, men läraren förväntar ju sig ett VG (bokstavligen!!).. hon sa efter första provet att hon förväntade sig ett VG... (okej skriv in det då :P) 

Bild på min snygging!!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna - TÄVLING Vinn Ridstövlar :D

Var med och tävla ! http://brusella.blogg.se/2011/march/vartavling-vinn-ett-par-ridstovlar-d.html

2011-03-16 @ 18:27:40
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Elin

jag trodde inte det va cassy. såg bilder någon annan hade lagt upp och trodde det var en ny häst skolan hade köpt. :)

2011-03-20 @ 10:22:24
Postat av: evelina

SV: hehe okej :).. det var Kristin som fottade när vi red :)

2011-03-23 @ 08:14:32
URL: http://evelinawahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0