Måndag 7 mars 2011

idag har jag haft ca 1timmes lektion.. arbete med häst, gick igenom foder och lite om "matens väg". även detta är något vi ska kunna till Torsdag då vi ska ha Hästskötarexamen! börjar faktiskt bli lite småyy orolig,,, det är så sjukt mycket vi ska kunna och vi har inte gått igenom hälften känns det som.. men blir att ta från egna erfarenheter och läsa Hästhållning i praktiken boken... och även plugga lite på ridsport.se som har bra "spel" där man kan plugga anatomi och muskler på hästarna. 

jag har även varit på körskolan.. gjort lite teori och körningen gick bra!,, känns bra nu och det är lite små detaljer som ska sitta sen kan noh kortet komma :) 
men teorin måste jag plugga mer på!!!

Madenta får vila idag,, hon förtjänar det. efter gårdagens tävling. :) 
imorgon ska jag rida ut en sväng :) det går ju att göra nu när det är ljust även efter skolan :D!!!

skolan imorgon består av Dressyrlektion.. vet inte vilken häst jag ska ha, nästa vecka ska vi ha del examen,, rida ett litet program och Miqe ska dömma. :) 

tänkte bjuda på en bild (även film) på lille Tess,,, henne saknar jag enormt! speciellt när man läster start/resultat från helgens Nationella i Båstad,, åh man blir så sugen och minns känslan av att rida lille Tess.
får nog ta och åka och hälsa på Henne någon dag :) 


  

Kommentarer
Postat av: Hannah bengtsson-larsen

FILMEN: se och njut ..!!<3<3

2011-03-26 @ 16:35:52
URL: http://piaffopassage.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0