Tisdag!

Dagen började med filmtittande,, usch säger jag bara inte kul att titta på film det första man gör,, man somnar så lätt.. men jag lyckades hålla mig vaen även om det var kämpigt ett tag :P speciellt när det är en tråkig film om Luther!!

aja efter lunch skulle vi rida, jag red Cassy :) och han gick väldigt bra, dock fick jag hålla i mig för en sekund i slutet,, han gillade inte att jag kom åt de svaga bakbenet när vi skulle rida förvänd galopp,, han svarade min skänkel med att sparka och sen dra huvudet mellan frambenen,, men jag hann både ryta på honom och ta tag i honom och få upp huvudet,, så det blev inget mer, tur! annars är den hästen en mästare på att få av alla,,, men nu gjorde han en "snäll" bockning så det var lungt..

efter lektionen pratade jag lite med MiQe b,la om helgens tävling :) och sen mina planer om en kommande debut i LA:1 men problemet sitter i att hon inte orkar i galoppen och när vi ska rygga så spänner hon hela överlinjen och kör upp huvudet,, jag har länge misstänkt en låsning,, men det går i dalar, vissa dagar märks det inget och vissa är hon lite motsträvig,,, funderar på att ta med madenta till skolan när de ska ha kiropraktern där.. men vi får se
Han hade haft liknande problem med sin häst och hade fått en helt annan häst efter behandlingen,, han nämde också att det var inte fel på min ridning,, och det känns ju bra då det är det första jag tänker på om något fär fel på mina hästar... men eftersom hon är så lång i kroppen så är det svårt att rida ihop och även tänja ute hela överlinjen utan att hon bli för lång..så hon "tappar" bakkärran.. (hmm detta underbara ridspråk tur att man inte ska förklara för ngn ^^¨)


för idag när jag red henne så var alla "problem" som bortslåsta.. hon satte under sig  galoppen utan att bli spänd eller hög i form och nacke,,, och skänkelvikningarna satt och även ryggningarna!! så vi får se,, fortsätter hon att gå bra så väntar vi ett tag till med kiropraktern,, men jag kan säga att det finns en risk att jag börjar grubbla på om hon har ont eller hon bara inte förstår inu,,,

kan ju även meddela att mitt och hannas projekt är klart! elr ja en hemsida ska ju alltid uppdateras,, men ni kan väll kika in vetja :P www.anyhoo.se/hast

bjuder på en bild på fina Cassy..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0