Allsvenskan

tänkte berätta hur det gick på Allsvenskan det blev en låång men rolig dag i Flyinge,,, första start 09:15 och sista 16:01, men tjejerna höll humöret uppe!!

Alla gjorde bra ritter!

Förklass LB:1
Siri och poppe fick 63,7% vilket belönades med rosett och plackett då bedömningen var CR.
Anna och Beauty fick 65% och även de fick pris!
Emilia och Zanny red ihop 66% och pris till dem!

De små ponnyerna var väll inte på sina bästa humör, iaf inte Poppe o Zanny,,, lite små slöa men Siri och Emilia löste det fint.. jag vet hur det känns när de är fina på framridningen och sen bara "dör" inne på banan,,, man blir nästintill galen!

Innan lagklassen så var det visa häst vid hand, inte vår gren direkt, men det gick helt okej kan jag tycka
Anna och Siri fick 78% och Emilia fick 88%

Lagklassen LC:2
Anna och Beauty fick 61%
Emilia och Zanny fick 62%
Siri och Poppe fick 61%
Ganska snålt dömt kan jag tycka med tanke på att det är LC och de hade inge direkta missar och formerna på ponnyerna var precis vad som egentligen behövs för LC-LB,,, men men alla tycker vi olika, bedömningssport!

vi höll humöret uppe nästintill hela dagen.. precis efter avslutad ritt är man kanske inte så glad om ponnyn segar till inne på banan osv... jag förstår dem till fullo mina ponnyer har varit precis likadana mer eller mindre,,, var väll Snoddas som var motsatsen han "tände till" när han kom in på bana,, lille teater apan :P
men när man tänker på hur många timmar man har lagt ner innan för dessa 5min på banan och ponnyn inte vill visa sin rätta frammåtbjudning så finns det inte mycket att göra, svårt att veta vad man ska göra i de läget också... även om jag varit med om det och ridit så ett tag så var jag inte,, så tyvörr kunde jag inte bidra med ngt förslag mer än Happy smile!!!

nog om det ni som ridit framförallt ponnyer vet nog vad jag pratar om. och jag saknar faktiskt den tiden!!!
men nu är jag sjukt lyckligt lockad att min Pärla Madenta älskar at visa upp sig och showar inne på banan :) Tack för det lixom!!!


Kommentarer
Postat av: Jen

härligt att hålla humöret uppe och rida för att det är roligt! :)

2011-11-15 @ 00:25:37
URL: http://JNoz.blogspot.com
Postat av: JFdressage

Fin blogg! :D

2011-11-21 @ 19:06:17
URL: http://jfdressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0