En man som passar en hästkvinna!

Hittade denna listan på DENNA BLOGGEN hoppas de var okej att jag kopierade den :P  

Det krävs i grunden tre saker för att en man ska attrahera (och passa) den inbitna hästtjejen:

1. Han ska tycka om hästar

2. Han behöver ha en ordentlig plånbok

3. Han måste se bra ut i jeans

Om inte dom här tre grundkriterierna uppfylls så är det inte rätt man för dej. Men för att sedan förhållandet ska fungera i längden, krävs ytterligare saker (förutom de självklara!!).  Här är ett bra tips till singeltjejen: Du bör förmå honom att skriva under nedanstående kontrakt först, så finns förutsättningar för ett långt och lyckligt äktenskap.

Förbindelse mellan NN (mannen) och hans tillkommande NN (kvinnan)

  • Jag inser att hästens utfodring alltid är viktigare än min middag
  • Jag förstår varför ett hästtäcke får kosta mer än en ny herrjacka, och varför hästen får två par nya skor varannan månad men inte jag.
  • Jag accepterar att hästens boende är lika dyrt som vårt
  • Jag är villig att stiga upp före gryningen på helgerna för att hjälpa till med lastning av häst
  • och jag lovar att inte svära eller komma med hotelser i dessa situationer
  • Jag kommer att tycka att det är roligt att göra picknicklunch till tävlingar, och sitta på en dressyrläktare en hel lördag
  • Jag kommer att lära mej de grundläggande fackuttrycken och alltid ha sockerbitar i fickan
  • Jag vill trösta dej när det går dåligt på tävlingar, och fira med champagne när det går bra
  • Alla aktiviteter såsom släktmiddagar och liknande måste planeras utifrån TDB
  • Att det kommer att vara sågspån i hallen, och vojlockar i tvättmaskinen är ett faktum, och jag kommer inte att klaga över hästhår på mina kashmir-tröjor
  • Självklart kommer hästens välbefinnande i första rummet, och jag ska inte visa svartsjuka
  • Jag kommer aldrig att klaga över räkningar till veterinärer, ridlektioner, utrustning etc
  • Jag kommer inte att insistera på en egen, dyr och tidskrävande, hobby.
  • Min fru är alltid den vackraste kvinnan, särskilt i ridkläder (även om det finns enstaka halmstrån i håret)
  • Alla skämt om hamburgare, dressyrnördar och liknande uppskattas INTE.

…………………………………… (ort, datum och namnunderskrift)

Om han inte är villig att skriva under det här “äktenskapsförordet”, så är han troligen inte värd att satsa på, och kan förmodligen heller inte omvändas.


Sen är de ju helt okej om du är elr ser ut som JOE JONAS.. hehe!


Kommentarer
Postat av: Kicki

Helt ok att "låna" min lista, eftersom du länkar till min blogg. Uppdatering finns idag ;)

Ha det gott!

2012-02-17 @ 14:10:02
URL: http://stallbabbel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0