Bojsen

Jag och Mamma har ganska länge gått och tittat efter en liten ponny, som sällskap och vi ville ha en b-ponny då vi vill kunna göra lite mer med den.. haha!
och häromdagen hittade vi en som lät intressant så vi skickade iväg ett mejl och igår kom samtalet, och allt lät bra, vi åkte och provade lite senare på dagen.. & de klickade direkt, ska jag vara ärlig så är de precis som när jag hittade mina andra hästar haha! (snoddas och Madenta) de känndes bara rätt.. jag hoppade upp en liten sväng och han var så snäll så lyssnade på minsta lilla :)

vem är denna sötsak då undrar ni...
Han är ett Russ på 4år som är inriden och inkörd, fin stam har han också :P haha! men de kom som en bonus
(även några som man känner till... hans Morfar är helbror till min älskade Topsys pappa!)

Tanken är att han mest ska gå som sällskap, men med tanke på att han är så fin så kommer han att longeras,tömköras och även ridas, man vet aldrig vad som händer i livet så att bara låta honom gå och drälla är inte acceptabelt :P om man skulle behöva sälja så är de ett enormt + om han har gjort ngt.
sen börjar Maja ändå bli stor för lilla Nisse! vips så lägger vi ihop 1+1 & jag tror att ni förstår möjligheterna!
och Casper som jag vet älskar att pyssla med hästarna kan longera, och tömköra osv... men detta är absolut inget måste!! de är bara en bonus om de vill :)

men nu ska vi bara lära känna varann och komma ihåg att han bara är 4år! massor som han ska vänja sig vid, och lära sig!
nog om honom för denna gången :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0