Tisdag! 2012-07-17

Åter igen blir det en händelserik dag i mitt lilla liv :D whoop,whoop! trivs som fisken i vattnet!!

Casper å Maja kom hit och red.. de utvecklas så sjukt mkt!! :) Nisse bockar inte med Maja längre och vi kan rida mer seriöst :P Fille lyssnar bättre och bättre på Casper och hans självförtroende växer!
Deras granne Mia kom också, hon ville se Hoppsan! hennes dotter red på Älleköpinge när hon var liten och favorit ponnyn var Skrållan.. Hoppsans mamma så när Mia fick reda på att jag hade Hoppsan blev hon ju eld och lågor! haha!
Anton var också med idag, han ville se våra kusiner när de red!

När vi var på väg te Fille så Ringde en spekulat på Lavesta.. vilket visade sig vara Ewa Lindström.. de är dags för Julia att hitta storhäst.. så de kom hit vid lunch och provade.. som väntat klarade Julia henne bra, så nu är det bara att vänta och se :P

sen har man ridit Madenta! fy fan på ren svenska (ursäkta min grekiska men kan inte hålla mig!!) är super taggad inför Fredag! men jag borde minsann plugga program! LA:3 och MSV:C1 ska sitta!!

nu till de bästa.. :P Bojen är snart helt okej!!
ja jäklar vad glad jag blev!! bestämde mig för att longera lite iaf i skritt.. mesta för att låta honom prova sadel osv och kolla sig runt!
men när han självmant började trava så var där bara en liten markering i höger varv och mest i skritten, vilket tyder på att det är mest när såret stramar.. då han inte är varm längre och såret är inte öppet elr liknande!!
jag hoppade nästan va glädje när jag såg detta!!! nu håller jag tummar och tår för att det sista också löser sig!! vill verkligen börja jobba med honom. tömköra,longera osv! han är så sjukt fin!

nu ska jag chilla vidare och sen sova! onsdag imorgon! förhoppningsvis får vi tillbaka bilen imorgon.. kylaren skulle bytas!
på Torsdag ska allt fixas innan tävlingen!

Haha Morsan fottade mig och Anton! vi chillade i solen när vi väntade på att "Majson" skulle bli klar med Nisse...


Naw.. min lilla Boj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0